.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پروژه كنارگذر انزلي كمبود اعتبار دارد

نماينده مردم انزلي در مجلس گفت: سازمان محيط زيست و وزارت راه موافق اجراي پروژه كنارگذر انزلي هستند و تنها مشكل اعتبار وجود دارد.

حسن خسته‌بند شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعيت پروژه كنارگذر انزلي افزود: اين پروژه 11 سال به دليل اختلاف‌هاي كارشناسان راه و ترابري و محيط زيست متوقف بود.

وي ادامه داد: با پيگيري‌هاي انجام شده و هماهنگي محيط زيست مقرر شده با تغييرات و سازه‌هايي كه در مسير است، پروژه راه‌اندازي شود.

خسته‌بند اظهار داشت: با مصوبه اصلي در تاريخ 10 آبان سال جاري طبق پيشنهاد محيط زيست قرار شده تا سرعت اجراي آن افزايش يابد.

وي با بيان اينكه 60 درصد مسير اين پروژه بايد پل زده شود، تصريح كرد: در مجموع اين مسير كه سه كيلومتر است بايد 60 درصد ساخت و ساز پل انجام شود و براي رسيدن به مسير شن‌ريزي انجام مي‌گيرد.

نماينده مردم انزلي در مجلس احداث پل را سبب برطرف كردن آلودگي‌هاي صوتي ناميد و گفت: مسيرهاي عبور تالاب و سيلاب‌ها بايد به حالت اوليه برگردانده شوند.
خسته‌بند با اشاره به اينكه پروژه كنارگذر انزلي در حال اجرا است، خاطرنشان كرد: اين پروژه در حال حاضر تنها مشكل اعتبار دارد و پيش‌بيني مي‌شود سال آينده مسير شرقي كنارگذر آسفالت ‌شود.

وي درباره زمان اتمام پروژه كنارگذر انزلي افزود: اميدواريم بتوانيم ظرف دو سال آينده اين پروژه كه بيش از 11 سال متوقف شده بود را به بهره‌برداري برسانيم و براي هميشه مشكلات آن برطرف شود.
عضو كميسيون اقتصاد مجلس مسير كنارگذر انزلي را مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: محيط زيست و وزارت راه موافق اجراي اين پروژه هستند و هيچ كارشناسي مخالف اجراي آن نبوده بلكه نحوه اجراي مسير پروژه و اختلاف سليقه مد نظر بود.
خسته‌بند وسعت تالاب بين‌المللي انزلي را 20 هزار هكتار عنوان كرد و گفت: اگر پل انزلي زده شود براي گردشگران بهترين مسير است.

وي با بيان اينكه انزلي مي‌تواند نسبت به ديگر شهرستان‌ها به سرعت مشكلات خود را برطرف كند، تصريح كرد: انزلي حدود 5هزار هكتار زمين كشاورزي دارد بنابراين بايد در بخش گردشگري و تجارت اين شهرستان تلاش بيشتري صورت گيرد.
نماينده مردم انزلي در مجلس احداث پروژه بزرگ موج‌شكن و توسعه بندر انزلي را از جمله اقدام‌هاي مهم در اين شهرستان عنوان كرد و اظهار داشت: براي احداث موج‌شكن و توسعه بندر انزلي 400 ميليارد تومان اعتبار مي‌خواهد و سه كيلومتر نيز بايد در داخل دريا بروند.

خسته‌بند اضافه كرد: در طرف غربي پروژه موج‌شكن 570 متر و در بخش شرقي 920 متر كار انجام شده و تا پايان شهريور طرف شرقي اين پروژه به اتمام مي‌رسد.
وي با اشاره به اينكه براي ساخت موج‌شكن 6هزار تن سنگ از اردبيل و خلخال وارد مي‌شود، تصريح كرد: اين پروژه به سرعت در حال انجام است.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به افزايش ظرفيت بندر انزلي خاطرنشان كرد: با اجراي پروژه موج‌شكن و توسعه بندر انزلي ظرفيت اين بندر از 6ميليون تن كالا به 12 ميليون تن مي‌رسد و سه ترمينال پستي احداث مي‌شود ضمن اينكه اسكله‌ها از 12 به 24 پست اسكله افزايش مي‌يابند.

به گفته خسته‌بند كارخانه كشتي‌سازي در بخشي از موج‌شكن قرار مي‌گيرد كه با انجام آن 3هزار نفر نيروي كار جذب مي‌شوند.
وي از استحصال حدود 50 هكتار زمين جديد از داخل دريا خبر داد و با اشاره به فعاليت منطقه آزاد انزلي افزود: اين منطقه سال گذشته بيش از 60 ميليارد تومان درآمد داشته است و اگر در منطقه آزاد درست كار شود با مديريت قوي مي‌توان در منطقه جذب سرمايه‌گذار و ايجاد اشتغال كرد.
نماينده مردم انزلي در مجلس در ادامه از روند اجراي بخشي از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به گيلان ابراز نارضايتي كرد و گفت: اگر چه ممكن است برخي دستگاه‌ها و سازمان‌ها از روند مصوبات رضايت داشته باشند اما اين چنين نيست و پروژه‌هاي سفر در گيلان از سرعت خوبي برخوردار نيستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.